Salam Ramadhan

Asalamu'alaikum

Selamat menghayati Ramadhan :)

Ramadhan dah datang..rasa seronok tak? :)
Tak tahu kenapa setiap kali bulan Ramadhan, jarang aku miss masak untuk berbuka. Klo lauk berbuka dah habis, boleh lagi tu aku bangun masak koi 4 pagi tuh..magic sendiri rasa..sbb kalaulah bukan di bulan Ramadhan, selalu gak miss masak utk makan malam dgn alasan sgtlah penat.

Hmm..berkat Ramadhan kan..semangat memasak untuk suami tu sentiasa ada. Suami aku mmg la berbuka dengan jayanya..apa yang dimasak sumer habis. Lauk 2 jenis pun belum tentu cukup..selalunya suami aku akan beli lauk tambahan. Aku??..hmm..makan berbuka sekadarnya je. Seronok memasak je tapi makannya xde la seberapa? takut gemuk?? belum lagi kot..hehe.. Pas berbuka dengan kurma, minum air stengah cawan..makan nasi separuh pinggan..mlm dah x makan dah.. Aku pun rasa hairan dgn nafsu makan di bulan Ramadhan kali ni. Aku cuma bersahur suku pinggan nasik, berbuka separuh pinggan nasi. Tu je..dessert pun skali skala..tu pun sekadar buah skit. Apa² pun bersyukur Ramadhan kali ni sbb dpt mengurangkan nafsu makan aku. Selain baik dari segi kesihatan..jimat la duit yg x seberapa ni drp membeli mcm² makanan kudapan kan..alhamdulillah.. Kalo diingat kembali memori berpuasa ketika sarat mengandungkan 'Umair dulu..hehe..sampai geleng kepala mak aku tgk..katanya sumer makanan yang ada aku nk makan..ehek..

Sempena Ramadhan ni, marilah sama² kita melipat gandakan amal ibadah.. Aku pun kena banyak² berdoa agar aku berjaya menjawat jawatan kerjaya impian PTM aku tuh.. Semoga ada rezeki kali ni..interview di bulan Ramadhan yang mulia ini. Kawan² tgh tunggu nk berbuka puasa tu doa²kan la kejayaan ku ini.. Semoga result interview utk jawatan PTM yang dijadualkn keluar 20 Oktober ni membawa berita gembira utk aku..ameen.. :)

Hehe..oklah..jaga nafsunya ;)

Wassalam.

0 Response to "Salam Ramadhan"