Masak-masak

Assalamu'alaikum

Dah masuk 2 hari akak senior programmer ni xmai. Ambik EL rasanya sbb xde pulak dia maklumkan kt aku yg dia bercuti. So aku pun ala-ala xde keje je ropenyerr.. Actually ada assigment..kena tambah function delete kat eParcel website nih. Guna ASP tuh..xpandai..x biasa. Nasib baik Internet membantu. Nampak macam jadi je patutnya coding aku tuh..cumanya x boleh nk delete sbb melibatkan table² yang lain jugak. Aku pulak x tau table mana nk didelete sbb x terlibat dari awal buat website ni. So aku bercadang nk tgk² gituh² je nanti kt database. Tunggu akk ni mai la nk confirmkn data untuk didelete.

Hmm..disebabkan kebosanan yang melampau..tiada lain yg mampu kulakukan selain menyalin resepi..ekeke..sapa² rajin memasak n nk cuba resepi² yang belum pernah dicuba, leh la masuk Blog my sister-in-law nih.. Ngah ni mmg sangat rajin memasak..wanita bekerjaya tuh..kalo la dia suri rumah sepenuh masa..Dah bukak bisnes gamaknya..gamaknya la..xtau la kan..hehe.. Kira x jd surirumah gak la klo dh berbisnes tuh..eheh..

Macam² resepi ada kt Blog tuh n aku rajin menyalin resepi Dessert je..bulan² posa ni rasa rajin nak masak pencuci mulut. Ahad kelmarin 1st aku cuba puding karamel tp x jadi..haha..silap Bahan rupanya..patut susu pekat manis tapi aku boh susu cair..dh boh susu cair, tambah air lagi..jd macam spongebob squarepants pulak rupa puding tuh..berlubang². Tawar pulak tuh.. Sib baik la ada gula hangus sebagai pemanis rasa..kalo x..x tau nk makan cmne. Rasa macam Tau fu fa pun ado. So minggu ni aim nya nk ngabeskn puding tu la.. Suami aku langsung x sentuh. My hubby mmg x minat makanan² yang tdk diklasifikasikan dalam group kuih tradisional nih.. So kena abeskn sorang² la.. 'Umair pun cam x menunjukkn minat..puas dok sua kt mulut dia..xmo rasa pun..heh..sua masa mood makan dia xde kot. Lagipun anakku yang baik tu jenis berdikari.. xmo disuap²..nak makan sendiri..hmm..

Isk..x sabar nak balik masak ni..eheh..masak simple je la rini..ada ikan kembung dlm fridge..wat masak cuka la. Masak gini pun aku kaut resepi kt Internet..ahaha..mmg aku x pndai masak.. sumer nak tgk buku resepi..yang penting aku masak n ada rasa kan..hehe..

OKeslah..selamat memasak n selamat berbuka puasa.. :)

Wassalam.

0 Response to "Masak-masak"