# Keletihan

Salam sore..

Keletihan..masih di lab..kusung dh lab ni..
terasa nk blk sgt² gk ni..letih wo..rs mau tedo...tp apakan daya..xleh tinggai reja ni..huhu

Baru pulang dr Changlun..teman cik Fara tuko minyak itam kete dia..
sesambey tu anto mutu kt bengkel pak cik Din dpn tu..tukau gk minyak itam..
lenkali nk p surang² segan..heheh..
Jumpa kwn kt Changlun..terjerit² nama aku..nk amik brg yg ditumpangi kt umah ritu katanya..
p la amik..jgn ar jerit²..malu ar..
peh mengonfemkn dr jauh ttg dimn kunci rumah boleh didapati..terus dia berlalu tanpa sempat aku nk tanya pe²..huh..segan la tu..
isk..isk..geleng paler je tgk dia..
aku sayang gk kt kwn² aku yg jelas dan nyata xmo ikut suruhan dan menghindari larangan Allah ni..sedih pun ada ni..camne la nk twist pemikiran depa tu..
Nak kata ada masalah famili..tgk hepi ja..
Nak kata mak ayah x amik peduli hal anak..rs OK ja..
Nak kata anak pangai sama ngan mak ayah..rsnya x pun..bes je tgk parent dia..
huhu..ni yg sedih ni..
mak ayah pun dh p haji..peliknya nape anak depa camtu..huhu
ni rsnya masalah persekitaran ni..maybe mak ayah dia tatau anak dia camtu kt blakang depa..
apa yg aku mampu buat??
dh lama berkwn..drp form 4 lagi..tau hati budi kwn² yg camtu..
depa sumer ok ja..aku rs terhindar ja dr pasaan hasad dengki ni..
depa pun x kacau org..
suspek..ups..respek ja ngan aku..
nk wat benda jahat..x pernah pun ajak..sorok lg ada..
klo aku tau tu..malu² kucin la gk depa..
dh tego pun..cara baik dh..melaser apatah lg..
tp ntah la..la ni hanya mampu berdoa je..
org kata..ke sapatah kata..cari kwn yg baik²..baru la akhlak kita pun jd baik..
aku xla kata aku ni baik sgt..
masih perlu cr kwn yg berakhlak mulia..menjadi pendamping..utk memuliakan akhlak sendiri..
tp..takan nk buang pulak kwn² yg sedikit tersasar tu??
takan nk mengelak diri drp depa lak??
sapa nk perbetoikn depa??
hopefully..dpt ubah sikit pemikiran depa tu pun jadila..
i'm really love them..wlopun kenkdg cam geram..
dh besar..pasti tau pk yg mn baik..yg mn buruk..
yg mn betul..yg mn salah..
tp ntah knp diorg xmo mengikuti kebenaran itu..

er..nmpak cam krunik benar ke masalah aku ni?
aku rasa diorg 1 ja bagos..x tinggal solat..
tp..

'Sesungguhnya solat itu mencegah dari perbuatan yang keji dan mungkar' (Surah al-Ankabut:45)

doakan kwn² aku tu berubah..ameen..

0 Response to "# Keletihan"