# Haru biru..

Salam kebizian..

Lama x menules dgn gembiranya..masa ada..semestinya cukup..Cuma aku yg x reti nk manage..huhu..agak bz 2-3 hr ni..heh..

Seawal pagi..(xde la awai mn..:p) beratur kete kt sepanjang jln antara Fakulti ekonomi (FE) dgn FTM.. kete² parking kt tempat mutu..sib baek x amik space parking feveret aku tu..hehe.. Kata Kelvin..student² PJJ exam rini..hmm..Good Luck lah kpd mereka..

Kol berkali² call co-supervisor..x berangkat..x mai ke ye? Byk hal pulak nk tanya rini..hmm..xpe la.. Diskas something ngan sorang kwn kt Y!M..bkn diskas..ekceli bersoal jwb je..aku jd penyoal..dia beri jwpn..heh..ttg research ni la..adeh la.. Dia soh baca website indon tu..senang phm katanya..heh..klakau sungguh la..sbb x besa dgn ayat² depa..nmpak begitu bersastera sekali.. sateraristik..hehe..Setiap perkataan tu..ada yg nmpk agak melampau kita nk guna kt Malaysia ni utk penulisan camtu..tp pd depa OK ja..tp xpe..bes juge baca..leh segarkn mata.. hehe.. Aku rasa OK gk website ni.. ilmukomputer. Boleh la utk permulaan..nk advance lg..p cr website lain pulak.. ;) Saje nk kongsi perenggan ni..wat aku tersenyum..

Di rimba belantara web, tersebutlah dua bahasa yang paling kondang yang mampu menggantikan tugas-tugas Perl namun dengan tingkat kesulitan belajar yang rendah, ASP (Active Server Page) dan PHP (PHP: Hypertext Preprocessor). ASP yang dijagokan oleh Pak Bill Gates tentu saja berjalan di lingkungan sistem operasi Windows dan sampai saat ini belum terlihat akan di-porting ke platform yang lain. Padahal dunia web saat ini masih didominasi oleh platform UNIX dan variant-nya termasuk sistem operasi like UNIX seperti Linux. Selain itu, untuk dapat menggunakan ASP yang resmi, kita juga harus merelakan sebagian uang kita untuk menambah isi kantong Pak Bill Gates.

..kantong Pak Bill Gates..tu psal dia kaya raya..:D

Hmm..smlm tgk MyNewsNetwork kt NTV7..ntah dh bape lama x tgk brite..Kinah xde ni…menggunakan TV dia la..hahah.. psal cadangan pemberian dadah scr percuma utk para penagih..memola aku x phm gk..awat nk bg pree pulak..ropenya sbb nk elakkn lebih byk lg jenayah yg lain sprt mencuri..meragut..dan kes² pengedaran dadah.. Difahamkan..bila dadah diberi scr percuma..xbley ar pengedar dadah cr mkn..hmm..ntah le..ada pro dan kontra nya jugak penyelesaian sebegini..heh.. Aku pun x menghayati berita tu sungguh²..sbb sesambey ada wat reja lain gk time tu..heh..

Lagi satu brite psal kes ragut n curi ni..rsnya ada kaitan gk le ngan kes penagih dadah td.. kali ni segmen tanya² org ramai..heh..ada yg nmpk mmg nyalahkn penagih dadah 100%..tp bes juga utk dilihat kata² sorang lelaki India ni..lebih kurang arr..

“Kalo kita jaga betul² barang kita..takan jd kes ini macam.. Mcm rogol..ragut..kalo sendiri jaga diri..sumer xbley jd..”

hahah..aku rs cam menipu pulak aku taip ayat kt atas tu..heh.. ingt² lupa la struktur ayatnya.. Tp maksud dia mmg camtu la..aku dpt tangkap maksud dia ja..x dpt nk ingat ayat dia sebijik²..Tp mmg ada sebut psal jaga brg betul² tu..kalo x silap..ada kot dia sentuh gk psal pakaian.. hmm..non-muslim pun boleh amik berat hal tu..wat malu ja bila org Islam sendiri yg xmo kisah bab² tutup aurat ni.. masa aku dengar dia cakap camtu..tetiba terpk..alangkah bagus klo dia masuk Islam..semoga Allah beri hidayah kt dia..amin.. Ala..non-muslim pun ada kesedaran..nape la org Islam ni x reti² nk menyedokn diri ye?isk..isk.. Ayat bes ntv7..

Kami buat pendedahan..anda tentukan..

Hmm..psai pa lg ye? Rasa x berseri je blog nix de gambo..tp tatau nk letak gambo pe.. So..rini..letak la 1 gambo..sbb aku suke kaler pepel..heh..letak je la gambo.. byk maksod tersirat tu..


OK..wassalam.

0 Response to "# Haru biru.."