# Catatan Perjalanan

Salam cuti² Malaysia..heh..

Dah 2-3 hari la jugak kembali dari bercuti di Teluk Intan dan Kolumpo..heh..bkn p mn pun..dok kt umah ja..huhu..bergembira bersama keluarga..maklomla..lama sgt dh x blk ke Teluk Intan..maka byk la gosip keluarga dibualkan..ehek..
Sepanjang perjalanan menuju ke destinasi..pelbagai kisah suka dan duka ditempuhi..heh..terasa nk bercerita lak..maka..menaip lah disini..hikhik..

27/04/05-Destinasi-Teluk Intan.

Ramainya umat kt Shahab Perdana..penoh..tp x la sesak sgt..masih ada ruang kalau nk bermain kejar²..:D. Setelah diselidiki..rope²nya bebudak UUM gk le yg ramai tuh..foundation dh settle..so, depa membalikkan diri ke kg halaman la..watpe dok lama² kt kampus kn?hehe.. Sib baik dh beli tiket awai²..klo x termenung mengenang nasib diri la kt situ..
Bas ptt jln jam 9..tp 9:30 mlm baru bertolak. Well..besaa la tuh..x penah nk sharp..isk..petnah tu..ada skali tu..bkn sharp lagi dh..tatau nk bg words apa..5 minit awai dia jln..masa aku naik tu drebar kata tgh tgg aku sorang ja..ye la..mas tu ada x smpai 10 org pun dlm tu..lgpun agaknya pakcik tu begitu berdisiplin kot..bagos pakcik..sabas..sabas..teruskn kecemerlangan anda..ekekek..
Dalam kesoronokan nk pulang..ada plak insiden yg mencemaskan..ewah..bas tepaksa melalui jln lama utk mencari sesuap diesel..diulangi..DIESEL..huhu..rasanya hampir ke dh lebih 10 buah petrol stesen ditempuhi..sumer pakat abes.. Aku prasan lps melalui 4 buah petrol stesen..ada la 2-3-4 bijik lori tersadai di tepi jln..lapaq minyak la tuh..tp dh habis..apakan daya..huhu..riso gk kot² bas ni x dan gk mengisi tangkinya..hmm..sampai ke sudah nmpak nya kt area Penang tu mmg xde diesel..Sapa la dok gatai membuat onar p seludup diesel ni?? Nyusahkn org betoi la..isk..isk.. Tensen haku tp yg pasti pakcik bas lebih tensen..tp nmpak cool ja..ada la dia kontek boss dia inform yg diesel gagal dimiliki..last² dia benti kt tepi jln..berdekatan sebuah restoren..dan memaklumkn bahwa dia sdg menunggu bekalan diesel drp kwnnya..so p la sesapa yg lapaq tu mkn..tp aku dok je dlm bas tu sambel melayan panggilan seseorg..hehe..lgpun xpenah pun aku turun drp bas klo bas benti kt mn²...xde member..x bes.
Ahernya terisi gk le tangki yg kehausan tu..dan bas pun bejalan sprt besa..sampai umah dlm jam 4:30 pagi kot..alhamdulillah..besnya rasa dpt tgk mak dan adik²..huhu..

30/04/05-Destinasi-Kuala Lumpur

Lps Asar..naik mutu ngan adik pompuan aku ke pekan Teluk Intan..dia nagnto ke bus stesen..sebelum tu p soping² skit la..heh..tepat 6:45pm..aku soh dia blk..tiket bas tercatat jam 7PM bakal berjalan.. Sampai kt bus stesen..aku tgk ramainya org kt kaunter Transnasional ni?wuish..awat ramai sgt ni..setelah bertegur sapa dgn sorang auntie india..maka tahulah aku citer sebenar..bas jam 5 baru ja sampai..huwaa..means..aku kena tgg lagi 2 bijik bas la..huwaa..huwaa..huwaa lagi..jam 6:55 PM..bas utk tiket jam 5 baru bejalan..19 minit pas tu..bas jam 6 pun tiba..aiseman..bila bas jam & nk mai ni? aku toleh blakang..ada sorang pakcik berkopiah..sbb dh terpandang..senyum la kt dia..pakcik tu pun naik bas jam 7 gk..haku pun bgtau dia haku naik bas jam 7 gk..huhu..sembang skit² la..org tua kn..boleh la aku sembang..heh.. Tgh boring² tgk passenger naik bas jam 6 tu..tetiba nmpak pakcik td dok becakap² ngan drebar. Dok pegang² bahu..seperti memjuk..heh..dlm ati aku terpk..mesti pakcik ni pujuk drebar soh bg dia memenuhkn runag kosong dlm bas klo ada..heh..mmg tepat tekaan aku..pakcik tu terus p kn isteri dia..n panggil aku.."Bas koi 7 kn? Jom naik..3 org je..". Erk..alhamdulillah..lega x terkata..itulah untungnya besembang ngan org tua..(gamaknya la untung..heheh). Tak perlu la aku tgg ntah lagi brape lama..huhu..
Ni pun ada peristiwa tersendiri gk..econ bas mati..sbb minyak x cukup utk meng'up'kn econ..ntah le..x reti aku..so pakcik drebar pun p corner ke jln lain utk mencari stesen Petronas..sbb katanya bas tu bulih Petronas je..hmm..ujan lak tu..sesambel pakcik tu bebel².."Ini le ropenye roje..xde yg senang..xde perenah nk sempurne..".hehe..bes nyer pakcik tu dok berloghat Perak..bes pulak dengo..heheh..
Lps dh isi..blk smola ke stesen td..ada la dlm 4KM kot..nk pam econ kata pakcik tu..ada la sorang Bangla tu smpai ke depan jumpa dreba..bgtau xde econ..pakcik tu terangkn kt dia..nmpak nya dia x phm..aku dok depan..dkt je ngan dreba..ingt nk p tolong terangkn..tp cam xde mud..heheh..lgpun ada 2 org bdk pompuan kt blakang aku tu excited beno bgtau kt Bangla tu keadaan sebenar..xpe la..warga Malaysia yg berbudi bahasa..heheh..
Org yg tukang pam econ tu pulak siap naik kt tangga bas dan menenangkan keadaan..
"Ni kome xbulih marah ni..ni masalah negare..bukan salah sesape..masa gawat dulu pun..thn berape ke..hmm..masalah gini le juge..x bulih marah tu..kena paham..masalah negare.."
heh..klakao aku rs..berkali² dia ulang masalah negara..ye la..kes Diesel la ni..heh..
Dkt jam 11 baru smpai Pudu..alhamdulillah..sampai juge ahernya.. :)

Bes juga rasa blk kg kali ni..mcm² insiden..ada yg terpaksa off record la..heh..kunsi ngan org² berkenaan je la..heheh.. Pe² pun..jgn le kome nyusahkn org lain..melumpuhkn sistem pengangkutan sungguh la masalah diesel ni.. Nak cari diesel je abes baki² dlm tangki tu..tu pun belum tentu jumpa.. Sikit lagi tambang bas pulak naik..maka..makin rendahlah kebarangkalian aku blk kg nnt..huhu..

Pagi td masa dok belek henset..tetiba terperasan tarikh rini 040505. So cakap kt hosmet..
"Eh..esok tarikh yg cantik utk kawen la..050505."
"Abistu? nak kena kawen esok la?"
..jwb hosmet ku..
ekeke..cam emotional lak intonasi dia..heheh.. teruja nk kawen ke?hikhik..
En. Hanis pun dh nk kawen..dediam je dia ye..apa dia ingat km ni xde talent utk mengurek rasia ka?heh..salah perkiraan tuh..dh lama agak dh..:p. nnt² dkt² tarikh perkahwinan dia aku wat la ucapan kt sini..heheh..mcm dia baca blog ni..hikhik..

OK..sekian dulu catatan perjalanan..nk blk ke sini dr KL tu pun byk gk insiden gatal..nk citer pun meluat..so..xyah la taip sini..:p.

Sambung lagik nnt.. ;)

0 Response to "# Catatan Perjalanan"