# Pergi tak kembali..

Al-fatihah buat Naib Canselor Universiti Utara Malaysia (UUM), Prof. Datuk Dr. Ahmad Fawzi Mohd. Basri yg meninggal dunia di Hospital Selayang, Selangor ptg smlm (23/5) kerana menghidap penyakit sehticaemic shock yang dideritainya sejak setahun lalu.

Masuk berita kt TV smlm..tp aku x perasan..cuma dpt byk mesej drp kwn² yg bertanya kesahihan berita. Ntah la..masa tu aku pun x pasti..tp bila berjalan pulang dr rumah Kinah mlm td..nmpak jiran² Indonesia sibuk bertukang..byk daun kelapa..diorg stapler kt kayu.

"Ups..hehe..buat apa tu bapak?"
"Ni..Datuk NC nya kn udah meninggal.."
"Eh..betoi ke? Sy dpt mesej kenkwn ja..Mana bapak tau berita ini ya?"
"Em..ada org beritahu..Jenazahnya akan di bawa ke Jitra malam ini.."
"ooo..ni nk bawak ke Jitra la nnt ye?"
"Hmm.."


Aku pun malas nk tanya panjang..terkedu jugak sebenarnya..maka mmg sohih la berita kematian tu. Tetiba rasa sedih pun ada..terkenangkn anak² arwah..mesti sedih bangat mcm yg pernah aku rasai +-4 tahun dulu.. Tp sekurang² diorg nmpak abah diorg terbaring di katil hospital..boleh menjangka kemungkinan² sebegitu..tp aku??hmm..mmg x boleh dikenang..kalo dikenang pasti ada titisan² jernih yg bergenang..dan akan gugur..huhu..

Yang pergi pasti x kembali..pernah juga aku berharap bahwa apa yg berlaku suatu ketika dulu sekadar mimpi..cepat lah terjaga..agar masih dpt aku merasai belai kasih seorg ayah..jujur kukatakan..aku terlalu cemburu..sgt² cemburu bila melihat ayah org lain..bila melihat kemesraan kwn² lain dgn ayah masing²..tp knp masih ada yg tdk mahu menghargai ayah sementara masih dpt bersama..? Jgn rasa menyesal spt aku..x sempat nk meluahkan..menunjukkn..memberikan..membalas kasih sayang seorg ayah..masa tdk mengizinkan.. hanya doa mampu kuhadiahkn buat arwah abahku di alam sana..semoga sampai jua sedikit apa yg mampu kusedekahkn buat abah di sana.. Semoga Allah menerimanya..

Selama ini..aku x tahu bahwa terlalu byk pengorbanan yg telah abah lakukan demi menyekolahkn kami adik beradik..setelah abah pergi..byk rahsia yg mak telah bongkarkan..bertambah sedih rasanya..kalo diingatkn..mau merembes air mata 1 baldi..Knp aku x pernah tahu sebelum ni?? Pasti aku akan lebih menghargai kehadiran abah dulu..tp sekarang sumernya dh terlambat..

Huhu..x mampu lagi nk menaip..air mata..idung..sumernya x dpt nk ditahan kluar ni..Sensitip sungguh aku bila bercerita ttg abah..hrp lps ni..jgn la korang bermanja dgn abah korang dpn aku ya..Nnt aku nangis..huwaaa... :((

Cukup sampai di sini..makin pedih lak rs..x dpt nk jd anak yg baik utk ayah sebaik abah.. InsyaAllah aku takan susahkan hati mak lagi spt mana aku pernah susahkan hati abah dulu..

Al-fatihah buat arwah abah..semoga rohnya tenang di sana dan termasuk dlm golongan org² yg beriman..ameen..

2 Response to "# Pergi tak kembali.."

  1. zampeada says:
    11:14 AM

    dpt nc baru le kite gamaknyer?

  2. Asma says:
    4:06 PM

    konfem la dpt nc baru..hrp² bes la nc kali ni..