# Selamat Hari Guru

Salam keharmonian..

4-5 hari ni seperti bergelumang dgn air mata..heh..sensitip kah aku?
heh..bukan masalah pe..cuma byk kisah² yg mengharukan dipaparkan kt TV..isk..isk..besarnya pengaruh talibisen kpd kehidupan aku ye?hmm..
bermula dgn kes hafizal..pehtu kisah ibu² yg menanti kepulangan anak²..dan semalam..MNN special..hari Guru..wawawa..tu OK lagi..bergenang setitis dua jatuh..tp sebelum jam 11 tu..adalah TV2 tunjuk klip video kepayahan guru² yg mengajar di pedalaman..kt Sabah, Sarawak, Pahang..huhu..ni kemuncak keterharuan..terharu tgk pengorbanan guru² situ..yg nmpak semalam sumer lelaki yg masih muda belia..cikgu² baru kot.. Terharu tgk depa naik sampan..panjat bukit..utk ke sekolah..sambil memakai jaket keselamatan..tgn menjinjing plastik berisi kasut dan stokin..huhu..

Cikgu² yg berkhidmat kt sekolah pendidikan khas pun x kurang hebatnya..yg pasti mmg sepenuh perasaan la aku smlm..haha..sib baek tgk TV sorang²..nape mudah sgt air mata kluar ye? :p. Aku rasa aku bukan penyedih orgnya..cuma terharu..air mata ni akan jatuh bila tgk pengorbanan yg org lain lakukn..tgk kesusahan..keperitan hidup org lain..huwaa..:(( sensitip mektip sungguh la.. Sampai seseorg penah kata.."Org garang cam hg ni pun sensitip ka?" ekeke..what to do? Dh nk sedih..mn leh tahan..huh.. :p ..Bukan ini pintaku..haha.. Bab² gini je aku sedis..klo perpisahan terasing tu..besanya x bergenang lgsg..xde plak air mata nk berlumba kluar..wlopun sedih nk berpisah ngan org² baik..tp skali-skala teringat tu pun..takat termenung je la..tade la cam smlm tuh..hehehe..

Anyway..airmata itu dapat menghapuskan dosa..tp airmata taubat kn? Bkn la airmata ditinggaikn kekasih atau kerana kehilangan harta dunia..hoho..

Buat guru² seluruh Malaysia..SELAMAT HARI GURU..especially kpd cegu² yg penah mengajar aku kt SRKSAA, SMSAA, SMTPBI, PMUUM..juga kpd para pendidik..jasamu ku kenang selamanya..insyaAllah.. ;)

7 Response to "# Selamat Hari Guru"

  1. zampeada says:
    2:07 PM

    mantap ko sem... siap nangis2 lagi. aku nak tgk gak... tapi tak bleh nak feel... sbb tibi aku bisu... citer bisu pun ada muzik... ini tade bunyi langsung... kroh kroh...

  2. Asma says:
    2:29 PM

    bukan nangis bah..air mata kuar ja..hehe..kinah xde ni je la ha leh conquer tgk tb dia..haha..

  3. Sitibuha Md Kassim says:
    3:16 PM

    Takde salahnya kita kluarkan ayag mata yg dah lama tersekat dlm kilang ayag mata tuh. Menangis bukan sebab kita lemah kan? bab2 yg touching dlm TV tuh, ghasa mmg menyentuh la, nak nak lagi Forum perdana baru2 nih, ttg hari ibu. Sesekali layan perasaan bagus jugak kan?

  4. Asma says:
    9:04 AM

    ya la kak ct..forum perdana la ni tajuk sumer leh leleh..huhu..tp x dpt nk hayati sgt sbb line x clear..hoho..

  5. zampeada says:
    4:23 PM

    forum tuh pun beta x tgk... ngeh ngeh...

  6. edaleeja says:
    11:51 PM

    cuci mata la semah..kdg2 kita tak boleh nak jangka bila kolam air mata kita ni akan pecah. duk sesaje teringat mak ayah kat kg pun leh leleh tau...

  7. Asma says:
    2:39 PM

    ye la..tingat kt org yg dh xde lg leleh..huhu..