'Umair kurang sihat

Assalamu'laikum

Lewat petang semalam aku ambil 'Umair dari rumah pengasuhnya.. biasanya hubby yg ambil tp smlm abi blk lewat.. so ummi la g amek. Makcik yang dipanggil nenek oleh 'Umair memaklumkan bahawa sepanjang hari tu, segala benda yang 'Umair makan dimuntahkan. Kuih raya, nasi, susu. Ahernya nenek hanya memberi 'Umair minum air masak..hanya air masak sahaja yang tidak dimuntahkan kembali. Tetapi..dalam perjalanan pulang ke rumah yang mn aku memimpin anak bujangku berjalan..dia skali lagi teruwek-uwek..huhu..tp kuar air masak je la..Masa tu pulak lampu pejalan kaki melintas dah hijau..so aku dukung je dia..bersambungla muntah dia kt bahu aku plk.. sib baik air je.. xde la bau busok..

Sampai kt rmh seperti biasa dia akn p bukak peti ais mencari makanan. Aku offer kurma kt dia.."nanak"..offer kismis..pun "nanak"..pastu dia nmpk air nutrigen dia baki kelmarin, so dia amik dan minum smpai habis. Pastu plk jumpa air pepsi yang x brape bergas sbb dah bercampur air..lalu diminumnya juga. Hmm..nmpk cm OK..lega skit hati aku. Tp dgn tdk semena-mena.. uweekk lagi dia.. alahai.. siannya..huhu

Aku x tau le nk wat camne..kalo demam..selsema ke..batuk-batuk ke..kesian gk. Tapi at least leh jamah makanan..badan x de la lemah longlai. Pukul 4 pagi td dia start demam pulak. Pukul 5 terjaga mntk susu. Aku bagi sisa susu yg ada..x cukup n dia mntk lg. Aku p bancuh..sua dia minum sesedut je..pastu x mau..mintak diangkat dukung. Aku dukung n bawa ke dapur.. bancuhkan oat suku gelas. Dia x nak minum..geleng² paler sambil merengek.. tp aku sua gak..terus dia minum sungguh².. siannya.. mesti lapar sgt². Tapi x sampai 5 minit pastu muntah jugak..Banyak sgt angin rasanya. Pas aku basuh sisa-sia muntah kt mulut n badan dia.. terus dia meluru capai gelas oat td dan minum. Tak sedap mulut kot.. aku bg air masak plk..sikit je. Dia teguk habis n mintak lg..kesian tgk teguk air masak je.. aku bancuhkn milo.. tp dia tgk je terus geleng paler xmo. Aku sua ada la dia minum skit..nak air masak gk. Dia pun takut dia termuntah lagi kot. Siannya.... nk wat camne..... huhuuuuuuuu..

Malam tadi jam 9 dh bw pun dia g jumpa Dr. kat Klinik Kita Wangsa Maju. Dr. soh nurse masukkn ubat muntah ikut punggung. Dr. bagi jugak ubat muntah and ubat batuk. Tapi aku bg mlm td..buat dia muntah lagi je. Lagipun payah nk bg ubat.. kena paksa.. aku bg gk sikit. .n kuar blk jugak. Camne nk wat xtau la..dh bingung..

Pagi tadi g kerja dgn berat hati. Sib baik suami mmg cuti harini..so xpyh la aku amik EL. Lagipun cuti tggal 3 hari je smpai hujung tahun ni.. Tadi aku call hubby tanya keadaan 'Umair.. dia sakit perut pulak.. asik membuang je. Risau kena cacing pulak. Oleh itu aku bercadang nk bawa lagi dia ke klinik malam ni.

OKlah, tolong sama-sama doakan 'Umair permata hati kami tu segera sembuh.. Ceria kembali.. Ameen..

5 Response to "'Umair kurang sihat"

  1. Anonymous Says:
    8:57 PM

    dah xleh mkn minum tu.. admit ward je la kak cel.. viral fever tu kot.. slalunya start ngan muntah, demam.. then cirit birit..

    bwk gi putrajaya.. sure kena masuk wad sbb nak masuk drip heheh meh sy cucuk umair meh :D

    anonymously anonymous

  2. Asma says:
    9:41 AM

    apakebenda viral fever tuh?huhu..
    cdg nk g klinik lg tu xg pun..'Umair dh OK sabtu tu cuma xmo mkn. susu minum tp sgt2 kurang n 3-4 sedut je skali minum. skang ni dh OK. tp dh x byk minum susu mcm sblm ni. makan ok la cm dulu kot..dulu tu pun mmg sikit je makannya. pas OK demam memerap plk dia. xleh tggal lgsg..meraung..uhuh..

    suka injek budak ye saidah ni..hehe

  3. Sitibuha Md Kassim says:
    4:00 PM

    siyan umair....demam plak rayer2 nih

  4. ZAMPEADA says:
    1:08 PM

    cekal ibu ya... tapi khabarnya seh 'umair dah sehat ke? update ya nanti nong...

  5. Asma says:
    9:44 AM

    en zam: alhamdulillah dh sihat