'Umair kembali ceria


Vroomm..vroomm..


Assalamu'alaikum

Alhamdulillah, 'Umair dah sihat sepenuhnya. Tanda-tandanya bila dia dah kembali rajin meniru setiap patah perkataan bila tgk rancangan TV yang digemari atau iklan-iklan yang melibatkan kanak-kanak dan bayi..hehe. Siap buat aksi yang serupa dgn apa yg ditontoni. Bersembang dgn Ummi n Abi pun kembali rancak..sonok melayan. Yang paling ketara, 'Umair dah boleh dah sikit sebut 1-1 perkataan tuh..sedap didengar wlopun ada yang lari bunyiknya..hehe.. Teruskan usaha anakku.. Berbanding dulu..dia dpt ikut suku kata terakhir je..eheh.. Ganbatte!!

As usual, lps kebah je demam mesti ada perkara baru yg terjadi..heh. Dia dah semakin rajin makan skang ni. Seronok rasa. Nak pulak bersuap..x mcm dulu..nk makan nasik mesti nk suap sndiri. Bila dia yg suap sndiri..berapa butir je la yg dpt mkn. Selebihnya buat ramas²..pastu sapu kt kepala..uhuh..alhamdulillah, makin berselera anak teruna sorang tuh..

Khamis minggu lepas kot..saje try buat Puding Kurma. Ambil resepi kt Internet..lupa sourcenya tp uh..uh..manis melecaih aih. tu pun aku dah kurang kan 1 cawan gula daripada sukatan sebenar. Kurma tu kena potong bunga..x tau cmne nk potong..sukati aku dgn 'Umair je..eheh. 'Umair mmg xleh tgk aku sorang-sorang wat keje dapur..ringan tulang budak tu..mesti nak tlg. Aku potong kurma, dia nk join. Bagila pisau kupas kulit kt dia. Hancur lebur buah kurma tuh dibuatnya. Aku pukul telur..dia pun nk pukul..bg la..pastu nak bg dia leka, aku soh dia cedok kurma yg dah siap kukus masuk dalam loyang..habis citer. Tgh dia leka tu la aku masak agar-agar..klo x, mesti kena dukung dia sbb dia pun nk tgk apa atas dapur tu..uhu..


Puding kurma yang sangat manis

Sakgi jam 11pg-4ptg Pos buat jamuan hari raya. Alhamdulillah..jimat la blanje lunch harini...

Mintak maap..laaama x letak tazkirah kt sini. Macam xde bahan plk nk dikongsi..uhu.. InsyaAllah akan usaha mencari.

Wassalam.

1 Response to "'Umair kembali ceria"

  1. ZAMPEADA says:
    9:51 AM

    alhamdulillah sihat dah ya 'Umair. Kecur air liur lar tgk puding tuh... eee... yam. hehehe...