# Patahnya sekeping hati..

Aku sedaya upaya mmg tdk mahu bermain dgn perasaan..xmo melayan perasaan x bes ni..
Dlm nmpk cm ganas aku ni..jiwa aku sensitip sekali rupanya..
X sukanya dgn perasaan begini..nk berubah..tp payahnya..

..kali ini..hatiku telah patah..
Bagaimana dptku simen hati ini?
Doktor manakah yg mampu merawat hatiku ini?
Hospital manakah yg menyediakan khidmat rawatan kepatahan hati ini??huhu..

Xpe la..yg pasti aku harus akur dgn segala yg berlaku.
Segalanya kehendakNya..perancanganNya..
Pasti ada hikmah di sebaliknya..
Mengajar aku berdikari..jgn mengharapkn org..jgn asik nk mintk pertolongan org..
Tp aku kalah..huhu..knp diri x kuat ni??

Pasrah segalanya..hati dh patah..mampukah diperteguhkn kembali?
InsyaAllah selagi mampu, aku takkan mntk pertolongan lagi drp org x sudi menghulurkn bantuan..
Aku akan berusaha.. terima kasih krn mematahkn hati ini..
Semoga kepatahan hati ini mampu menjadikn aku seorang yg kuat dan tabah..amin..

Kata² seseorg yg alhamdulillah dpt menyejukkn hati..

“Allah cubakan hambaNya dgn keperitan, bukan kerana Dia mahukan hambaNya susah, tetapi supaya hambaNya menjadi seorang yang lebih tabah.”

::ttg bas pulak..

lps kejadian hari tu, para driver tdk membenarkan lgsg wlo seorg student berdiri ketika menaiki bas. x pasti peraturan ni khas utk bas ke laluan D (kolej bukut Kachi 1 & 2) sahaja atau pun utk semua bas kampus. Tp yg pasti, dgn jumlah yg bas yg tdk mampu menampung jumlah pelajar yg ramai bangat, maka ramailah yg terlewat pergi ke kelas..ataupun terus x mai lgsg.
* bila bas dtg, sumer pakat berebut..pakcik kira 1,2,3,..cukup 40, tanpa berlengah lg, terus tutup pintu bas..yg x dpt naik merayu².."pakcik..pakcik..bukalah..nk naik.." sambil mengetuk² pintu bas merayu dibuka..kesian kn?
* bila pakcik tinggalkn bas..budak² ttp naik memenuhkn ruang..bila pakcik naik semula dan duduk di tempat driver, lalu pakcik berkata "yg berdiri turun.."..maka..hampalah lg berkeping² hati..
* bila dh ramai² student yg tgg bas..waktu kuliah pula dh hampir bermula (atau dh pun mula), sebijik bas yg dtg spt sebongkah emas yg begitu menarik perhatian..masing² berlari ke arah bas yg sdg memparkingkn diri lalu supervisor bas menjerit.."nanti dulu!!!tgg bas parking dulu!!!"

inilah dialog² biasa yg terucap dan terdengar rentetan kejadian bas terbalik tempoh hari..ada pro dan kontranya kesan drp kejadian tu..tp ttg muatan bas tu..aku kurang bersetuju..pada aku xpe la bebudak nk berdiri..tp ada limitnya..dan pakcik pun jgn la bawak cam berada di litar F1..

what to do?km hanya student..dan aku pun xpernah naik bas lg slps kejadian tu..insyaAllah nk try mgg dpn..

p/s: tgg MPP jalankan tanggungjwb..

5 Response to "# Patahnya sekeping hati.."

  1. ::simple-shida:: says:
    2:51 PM

    LA TAhzan kak..eceh..ceh.. mcm tgh dilemMA je..tuu.. coool..coOLL.. sometin hapen ade hikmahnye..hehe.
    *ewah berMAdAh..

    mPP.. emmmm..emm.. just wait n see..apO..ko BondOO nye..depa nk wat...!! smlm dok sembg ngn mmber..

    >>patut HEP + MPP benam je dlm sungai BADAk kt UUm tu..ehhehe..ups.. nnti ade yg kena ISA laa..AUKU laa..

    UUM bertaraf DUNIA tu..BESTT managemet!!! huh.. dh byk dpt awards..ye ker..?? sejauh mane ke RELEVENAN nyer..hahahaa..

    bla..bla..bla.. (",)

  2. Asma says:
    9:41 PM

    **bila shida membebel..hehe

  3. edaleeja says:
    8:29 AM

    sape lukakan hati budak kecik ni..cepat ngaku..sabar lah dik.

    rasa mcm best je nak ucap congratulations to u!!

  4. zampeada says:
    8:04 AM

    kesian bdk2 bkt kachi yg lain kan? jadik mangsa atas kesilapan org lain.

  5. hypertension says:
    8:55 PM

    Hello! Blog surfing(as usual) and I found you guys. Nice feeling here. I'll come back . Keep up more stuff about hypertension, please.
    All the best, hypertension