# Pulangnya sekeluarga jiran..

Salam gumbira..

Hehe..tajuk tah hape²..tp xpe..yg penting aku gumbira..haha.. :D
Bukan pe tajuk tu..smlm..jiran Indonesia ku yg sekeluarga itu..sudah membalikkn diri ke Indonesia.. mlm td jam delapan 30..mrk menaiki Storm kak Ayu ke Changlun..
Sedih sekali mau berpisah dgn mereka..lihat mata ibu sedikit bergenang air matanya..pak Aufa pulak bz angkat barang dan bersalam-salaman..smpai dgn km(aku dan hosmet) pun dihulurkn tangannya..heh..kali pertama dia hulur tu wat dono ja..sengih² cam kerang segar ja..hehe..

Amik gambar dgn ibu, pak Aufa..dan anak² mereka..Echa dan Dinda..



sebelum ibu turun..smpat la hug n kisses ngan ibu..hehe..

"Maaf ya salah silap..anak² ini slalu ribut²..ganggu auntie 2 belajar.."
"hehe..xpe ibu..x ganggu pun..kami x blajar pun..hikhik.."
-bes² ja aku jwb.. :D

kami berdua hantar diorg sampai ke kereta..ramai la jiran² maybank yg turut serta menghantar dgn pandangan..masa dh naik kete tu..skali lg pak Aufa menghampiri kami dan berkata..lebih kurang la dialognya..

"Ya..mntak maaf sgt²..segala kesalahan ya.."
"Xpe ..xde salah apa²..kami pun mntak maaf sama bapak"
"Ini..sy tdk puas jika tdk bersalaman..mau salam juga.."
-sambil dia menghulurkn tgn..
aku tergamam sekejap..tp dia ttp menghulur dan meminta agar km menyambutnya..
Zahra lak dh berpeluh²..hehe
Lalu aku berkata..
"Lapik ya Pak.."-dan menyambut huluran tgn beliau..
Fuh..sib baik tdg ni panjang juga..

Kalau korang..korang wat camne ek? Dah la ramai org kt situ..tp sumer laki..yg perempuan pun..bkn org Islam..
yg Islam pun ada la 2-3 org lagi..hmm..aku rasa dp x amik berat sgt psal benda ni..tah la..

Ok..cite lain pulak..

Smlm tgk rancangan..You Asked for It..
tertarik dgn 1 kisah di mana seorg kanak²..ala² gadis la..sbb xla kecik sgt..kt Lubnan kot..mana tah..tp bdk tu pakai tdg la..mata kiri beliau mengeluarkan air mata berupa ketulan kaca..yg anehnya..kaca² tersebut tdk lgsg melukakan matanya..dan dlm sehari..lebih kurang 20 ketul kaca yg dikeluarkan oleh mata kiri beliau..hmm..smlm mmg dia tnjuk jelas kaca² tu kluar dr bwh bijik mata bdk tu..masyaAllah..subhanallah..

Haha..x reti nk tutup kisah..oklah smpai sini je..
Rasa x bes pulak ni..lapaq ayaq..ok..adios..

wassalam.

4 Response to "# Pulangnya sekeluarga jiran.."

  1. zampeada says:
    9:19 AM

    comel skali anak2 mereka. riang ria spt din dang!

    pasal salam tuh... isk mmg blank lar gak. tapi hang mmg cpt berfikir... ok lar tuh, beralas. klu pakcik tadi... dah salam gitu2 jek. tapi rasanya klu sentuhan tade apa2 tak pa kot... klu ikut mazhab lain punyer pandangan le.

  2. Asma says:
    8:56 AM

    hoho..sy mazhab shafie.. :D
    sbb ngan sumer org dia salam..kami 2 ja dia x salam..tu yg dia rs x bes kot..:p
    mahai pa kami ni..hehe..

  3. deella says:
    3:31 PM

    haha..cel awat hang punya ayat pun dah macam indon nih

  4. Asma says:
    12:27 PM

    pengaruh jiran..hehe..
    sbb slang indon ibunya sgt peket..tp anak² beliau pandai cakap loghat utara..haha