Bila 'Umair berkata-kata

#mkn cocopie tepi pintu
-ummi kenapa baby tu asik tgk umair je?
-bkn baby..husna
-bukan husna..baby kt pampers tu..
-ooo..dia tengok umair sbb umair comel..
-xla..umair x khomel, umair kurus, umair x minum khucu pun..

#tgh siap tempat tidur
-ummi, umair x suka la bantal ummi ni..
-huhu..(buat muka sedih)
-umair suka ummi dgn adik je..
-nape suka ummi dgn adik?
-sbb ummi khomel..adik sunggguh khomel..
-wakaka..

#tercungap-cungap lari ke ruang tamu dari bilik tidur
-kenape ummi tggal anak kune ummi ni kolang²?
-ha??oo..anak terune..wakaka

#tgk berita tv
-(sambil paling muka drp TV) umair x suka la tengok berita
-suka la..ummi nak tengok
-budak² x suka tengok berita..budak-budak suka tengok kartun je..
-huhu

#sembang hari jumaat malam sabtu (rehat-rehat lepas balik keje)
-esok nak pegi rumah makcik Mala? (pengasuh)
-nak..
-esok 'Umair dengan adik g rumah makcik Mala, ummi dengan abi dok rumah
-eh, mana boleh..ummi pegi la keje
-esok ummi cuti
-ummi pegi la keje, nanti macammana nak beli baju sekolah 'Umair,kasut sekolah, yang macam dalam tv tu..apatu?..apatu?
-yang mana?
-yang macam dalam tv tu..
-kinder joy ke?
-ha..kinder joy..macammana nak beli kinder joy?


Itu sembang sebelum berpindah ke rumah baru. Sekarang ni dah pindah, 'Umair dan Husna dihantar ke taska kat taman yang sama. Adik rileks je..ye la, bukan faham lagi. Abg long boleh dikatakan hari-hari menangis. Hari-hari, setiap pagi ajak naik kereta kerana anggapannya kalau naik kereta, Ummi dan Abi tak pergi kerja, makanya dia x payah la ke taska..huhu. Pagi tadi pulak ajak pergi rumah tok. Dah masuk minggu ke3, tapi dia masih belum biasa..cikgu cakap, dia tak berkawan pun. Cuma pandang orang main dan main la jugak sekali papan lungsur tu..tapi tak bersembang-sembnag le kot dengan budak² tu..sian 'Umair. Belum rasa seronok di taska..

Alahai 'Umair ku sayang..

3 Response to "Bila 'Umair berkata-kata"

  1. Zampeada says:
    7:10 PM

    kid says the darndest thing.

  2. Ummu Sofea says:
    8:13 AM

    Assalamualaikum.
    Asmah, dulu sofea pun camtu jgk masa nak hantaq p taska. Seminggu nangis. tapi, normal lah.. Dalam seminggu utk dia adopt persekitaran tu.

    Lagi satu, hang buatlah solat hajat. Seeloknya bila dia kat taska hang, hang solat hajat sat kat opis. Agak2 la time dia nangis.. Buleh ke? hehehe

  3. Kanunsuz says:
    12:10 AM

    thankyu admin! nice

    canlı sohbet
    sohbet odaları
    sohbet siteleri
    chat siteleri
    cinsel sohbet
    sıcak sohbet

    Thx...