Pindah dan Bonus

Assalamu'alaikum


Alhamdulillah, berpindah jua akhirnya ke rumah baru. Tapi, rumah sewa pun belum clear lagi..banyak lagi barang² yang perlu disusun atur elok² sebelum dapat diangkut ke dalam kereta. Kertas-kertas la yang banyak sangat tu. Sebelum pulangkan kunci rumah pun kena la sapu habuk² yang tebal² di bekas letak perabot² yang melekat kat dinding sebelum ni. Rumah baru pun wiring n plumbing pun belum selesai sepenuhnya proses baik pulih. Sikit-sikit je tinggal. Sinki yang bocor, sinki yg tersumbat.. Kabinet dapur pun belum pasang, makanya proses memasak memang tidak akan berlangsung dalam waktu terdekat ini..hehe..dapur gas pun masih berada di rumah sewa..tong gas je yang diangkut lori Sabtu lepas.

Semalam bercuti, dapat kemas sikit la sangat. Ada anak kecik ni kena ikut masa dia la..dia tidur baru la boleh buat kerja. Harini datang kerja dalam keadaan kurang bermaya. Keletihan terpamer di muka..Bertambah tak bermaya jadinya bila teman sepejabat bercerita bab bonus..harus bersyukur, walau tak sebanyak mana, sekurang-kurangnya dapat kan..itulah rezeki di bulan April ini..

Pagi tadi 1st day 'Umair dihantar ke Taska Ibu A.N.A. Aku sebut sekolah, bagi dia semangat sikit nak ke sana. Masa bawa, Ummi dan Abi duduk sekali dengan dia, riak wajah maintain lagi. Bila ummi nak balik, dia dah mula berpaut kuat dan kata takut..takut. Kesiannya..tapi terpaksa juga melarikan diri meninggalkan anak teruna tu..huhu. Meraung kesedihan la dia.. Tebalkan telinga dan tabahkan hati je la sebab aku pun sedih jugak..huwaaa... Husna lain pula ceritanya..seeeengih manjang. Ye la, baru 3 bulan..adik tak kessahh..

Hari ni betul-betul mengantuk, letih sungguh. Nak kena singgah rumah sewa ambil apa-apa barang yang nak pakai. Ntah bila nak habis kemas ni..yang pasti, Jumaat ni kena pulangkan kunci..aduhai..nak apply cuti pun tak boleh dah minggu ni..uhuk..

3 Response to "Pindah dan Bonus"

  1. Zampeada says:
    5:21 PM

    ala2 berhijrah gitu.

  2. Ummu Sofea says:
    8:56 AM

    Salam. Besa la tu. Camtu la kami masa hantaq anak dara kami tu. Takpa, lama2 oklah tu. Dah kenai kawan, cikgu, dah jumpa mainan so on. Apapun, hang solat hajat la. Moga2 `Umair hang tu serasi kat tempat baru.

  3. Kanunsuz says:
    12:11 AM

    thankyu admin! nice

    canlı sohbet
    sohbet odaları
    sohbet siteleri
    chat siteleri
    cinsel sohbet
    sıcak sohbet

    Thx...